Савремени начин живота све већем броју родитеља намеће потребу збрињавања детета млађег школског узраста, које, пре редовне наставе, остаје у кући и без надзора проводи време до поласка у школу. Самосталан боравак код куће често излаже дете многим опасностима, а страх и брига родитеља за дете током радног дана намећу потребу за организованом бригом за дете. Школе тиме добијају нову и захтевнију улогу, која од запослених захтева организованију бригу о детету током целог дана.
Продужени дневни рад пре редовне наставе – Продужени боравак, један је од модела којим се могу квалитетно и структурално решити наведени проблеми, посебно у урбаним срединама. Нова улога школе на тај начин бива максимално и рационално искоришћена, јер пружа небројене могућности деловања у сврху правилног развоја сваког детета у квалитетну особу, корисну својој породици и заједници.
Пре или после редовне наставе (у зависности од смене) организује се продужени боравак у школи за ученике првог циклуса основне школе. Боравак и рад према таквом облику организује се од 9 до 13:30 сати, када ученици првог циклуса иду у после подневну смену, а од 11:30 до 16:00 часова, када ученици иду на редовну наставу пре подне.
Учитељица задужена за рад у Продуженом боравку је Јелена Билас.
Дневни режим рада Продуженог боравка
9:00 – 9:45 Пријем ученика 11:30 – 12:15 Пријем ученика
9:45 – 10:15 Ужина 12:15 – 12:45 Ужина
10:15 – 11:30 Самосталан рад 12:45 – 14:00 Самосталан рад
11:30 – 12:00 Слободно време 14:00 – 14:30 Слободно време
12:00 – 13:00 Слободне активности 14:30 – 15:30 Слободне активности
13:00 – 13:30 Одмор и одлазак на часове 15:30 – 16:00 Одмор и одлазак кући